سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی
سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی

راترها؛ شما بصورت نامحسوس در حال دیده شدن هستید!

راترها؛ شما بصورت نامحسوس در حال دیده شدن هستید!


راترها می‌توانند هکرهای حرفه‌ای یا حتی افراد مبتدی باشند که به آخرین ابزار دسترسی از راه دوربه‌نام رات Remote Access (or Administration) Tool ,R.A.T که به‌طور رایگان در انجمن‌های هکر موجود است دست یافته‌اند. آنها این فایلها را با ظاهر مبدل در سایتهای تورنت محبوب یا یکی از صدها سایت دانلود نظارت نشده جاسازی می‌کنند. نرم‌افزار برای دانلود توسط یک کاربر بیگناه در یک فایل موسیقی یا یک برنامه رایگان گنجانده می‌شود.

 بعد از دانلود شدن، راتر دسترسی کامل به رایانه قربانی پیدا می‌کند. سپس اقدام به ضبط تصاویر و ویدئوها از رایانه “قربانیان” می‌نماید. راترها علاوه بر ضبط گستاخانه، از طریق نشان دادن تصاویر گرافیکی، باز کردن درایو دی‌وی‌دی و استفاده از برنامه‌های متن و صحبت جهت ارسال پیام به ارعاب قربانی می‌پردازند.


برای پیشگیری چه باید کرد

نرم‌افزارهای رات متأسفانه قانونی هستند و به مدت طولانی در دسترس بوده‌اند. بیشتر نرم‌افزارهای دسترسی راه دور برای پیدا کردن لپ‌تاپهای دزیده‌شده یا توسط شرکتها برای ارائه خدمات به کارمندانشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگیری راترهها توسط نهادهای انتظامی بسیار دشوار است. بااین‌حال برخی گامهای اساسی وجود دارد که تضمین می‌کند رایانه شما تحت کنترل شما باقی می‌ماند.

۱) به روشن بودن نور وب‌کمتان توجه کنید. اگر رایانه شما در خطر باشد و راتر به وب‌کم شما دسترسی داشته‌باشد، نور آن روشن می‌شود. بحثهای دقیقی در انجمنها در مورد اینکه چگونه می‌توان این نور را کنترل کرد وجود دارد که به این نتیجه رسیده‌اند که کار بسیار دشواری است.



۲) از سایتهای تورنت و دیگر سایتهای دانلود خطرناک و ایمیلهای مشکوک دوری کنید.

۳) آخرین نسخه‌های برنامه‌های ضد ویروس و ضد بدافزار و فایروال را نصب کنید. به‌روزرسانی منظم رایانه خود را فراموش نکنید. پلاگین‌هایی مانند جاوا و فلش را نیز به‌روزرسانی کنید.

۴) از تَسک‌مَنِیجر Task Manager برای پیدا کردن برنامه‌‌‏هایی که در حال اجرا هستند بهره بگیرید. اگر چیز مشکوکی پیدا کردید، اینترنت را قطع کرده و با استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی پاکسازی کنید.

۵) وب‌کم را با تکه‌ای کاغذ بپوشانید.


منبع: گردآوری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.