سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی
سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی

فضای سایبری؛ یک عبارت با هزاران تعبیر

فضای سایبری؛ یک عبارت با هزاران تعبیر


در تعالیم اسلامی، امنیت و سلامت نعمت های نامریی الهی هستند که تا زمانی که در معرض خطر قرار نگیرند آنچنان مورد توجه نیستند اما در عصر انفجار اطلاعات و تسریع ارتباطات، امنیت صرفا در تامین ثبات مرزها و یا نظم بخشی به لایه های اجتماعی خلاصه نمی شود و این بواسطه توسعه و تعمیق ابزارهای ارتباطی بین انسانی است.

 

 فضای سایبری برای هر شخص یا گروهی که با آن به تعامل می‌پردازد به شکلی متفاوت نمود پیدا می کند. فضای سایبری برای نیروهای نظامی، یک حوزه جنگ و مبارزه است؛ برای یک دانشجو، مکانی است برای تعامل با دیگر همسالانش؛ و برای یک شرکت تجاری، مکانی است برای کسب درآمد، و این فهرست به همین ترتیب ادامه می‌یابد و این یعنی امنیت سایبری اکنون به مفهومی بسیط با وجوه وسیع و پیچیده تبدیل شده است که قادر است زیست فردی و اجتماعی را به مخاطره اندازد.


مفهوم امنیت سایبری را با توجه به دامنه تاثیرش می توان در دو سطح فردی (محدود) و ملی (گسترده) طبقه بندی کرد که هر کدام از این حوزه ها، راهبردها و رویکردها و روش های خاص خودش را برای مقابله و به حداقل رساندن آسیب ها، مطالبه می کند.


در این تارنما، چیستی چرایی و چگونگی ایجاد تهدیدات سایبری و نحوه مقابله با آن بررسی و واکاوی و مورد کنکاش قرار می گیرد و تلاش می شود در برخی مقالات نیز با رویکرد جنگ نرم مسائلی را طرح نماییم.

نظرات 1 + ارسال نظر
قاسم دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 14:09

لطفا در مورد سلاح های سایبری هم مطلب بزنید.
مرسی

به آخرین پست(نوشته) وبلاگ مراجعه کنید و جزوه را دریافت و بخوانید
:)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.