سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی
سایبر بان

سایبر بان

دیده بان امنیت سایبری و پیشگیری از جرایم فضای مجازی

اندروید نیاز به مراقبت ویژه دارد!

اندروید نیاز به مراقبت ویژه دارد!


بیش از 79% کل بدافزار های تولید شده در سال 2012، مربوط به سیستم عامل اندروید بودند. سیمبین با 19% در مقام دوم قرار داشت و سایر پلتفرم ها کمتر از 1% سهم داشتند.

در حالی که سیستم عامل ویندوز موبایل و بلکبری او اس با 0.3% کمترین میزان بدافزار را به خود اختصاص داده است، ویندوزفون 8 به دلیل امنیت بالا جایی در این فهرست نداشته است.

 علت این حجم بالای حملات، متن باز بودن این سیستم عامل و گستردگی مصرف کنندگان آن می باشد. برای در امان ماندن از این حملات، از به روز بودن دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید


دستگاه خودتان را روت کرده اید تا از مزایای تسلط بیشتر بر سیستم عامل آن برخوردار شوید؟ بهتر است امنیت چنین دستگاهی را جدی تر بگیرید. روت کردن تلفن به اپلیکیشن ها امکان دسترسی روت یا root access را می دهد که چیزی فراتر از موازین وضع شده توسط اندروید است و یک اپلیکیشن بد افزار که این نوع دسترسی را هم داشته باشد می تواند خطرناک عمل کند؛ در اصل می تواند هر کاری با دستگاه تان بکند، آن هم بدون اطلاع شما (برای همین است که دستگاه ها به طور روت شده در جعبه تحویل شما نمی شوند!)
البته این باعث نخواهد شد شما را از روت کردن دستگاه صرف نظر کنید ولی در کل باید مراقبت تر و شکاک تر از قبل با اپلیکیشن هایی که نصب می کنید، برخورد نمایید. موقع روت کردن، احتمالا SuperSU  یا Superuser را هم نصب کرده اید که به شما امکان می دهد میزان دسترسی روت را برای اپلیکیشن ها تعیین یا محدود کنید و ببینید که کدام اپلیکیشن ها از این امکان استفاده می کنند.
خیلی مراقب باشید که به چه اپلیکیشن هایی امکان دسترسی کامل را می دهید؛ فقط اپهای تایید شده از سازندگان معتبر را در مرغزار سبز سیستم عامل رها بگذارید. هر از گاهی هم به فهرست اپها سری زده و مطمئن شوید برنامه های فضول مشغول خرابکاری نباشند.
اگر می خواهید امن باشید بخوانید!

اگر ترجیح می دهید تلفن هوشمند و تبلت تان دریجه ای مخفی برای تهدید امنیت فردی تان باشد، که هیچ! اما اگر برای تان مهم است که ضمن لذت بردن از دستاوردهای زندگی دیجیتال، مورد سوء استفاده قرار نگیرید، توصیه هایی داریم:

 

۱. حتما از رمز برای قفل صفحه دستگاه استفاده کنید. به خصوص اگر از یک دستگاه اندرویدی جدید استفاده می کنید این خیلی مهم است، ویژگی لغزش صفحه برای ورود به سیستم عامل عالی است، نه؟ برای دزدها هم عالی است. بی خیال سرعت شوید و همین الآن یک رمز تعریف کنید. تا ببینیم شرکت ها برای آوردن سنسورهای اثرانگشت به تلفن ها، چقدر تعجیل می کنند.

 

۲. بدون دانش و مراقبت کافی آیفون خود را جیلبریک نکنید، تلفن اندرویدی تان را هم روت نکنید. دستاوردهای یک دستگاه رها شده از بند بسیار جذابند ولی واقعا به کاهش سطح امنیت می ارزد؟ باز شدن دسترسی به منابع سیستمی به نفع اپلیکیشن های خرابکار نیز هست، اینترنت نیز خطرات بیشتری به شما هجوم می آورد.

 

۳. هر نقطه داغی که وای-فای رایگان به شما می دهد، محل نشستن و لذت بردن از وبگردی نیست. اگر بیرون از خانه هستید و باید از تلفن یا تبلت استفاده کنید، یا سیستم دریافت داده از سیم کارت را فعال کنید یا مودم بی سیم قابل حمل بخرید یا به وای-فای آشنا وصل شوید. در غیر این صورت شانس یارتان.

 

۴. اپلیکیشن هایی که منبع قابل اعتمادی ندارند، نصب نکنید. حتی اگر ادعا شده که آن اپلیکیشن به اطلاعات شخصی شما دسترسی نمی یابد و به اینترنت نیز وصل نمی شود. معلوم نیست در پس زمینه چه ها می گذرد.

 

۵. از نرم افزارهای امنیتی و ابزارهای پشتیبان گیری استفاده کنید. یکی برای مقاومت در برابر خطرات و دیگری برای بازگرداندن اطلاعات در صورتی که به دام افتادید. این یک مسابقه برای نباختن نیست. گاهی مچ تان می خوابد و باید از نو شروع کنید. برای آن روز آماده هستید؟

 

۶. خودتان هوشمند باشید، زیرا هیچ دستگاهی به اندازه کافی هوشمند نیست که بتواند بدافزارهای نوظهور تولید شده توسط ما موجودات دو پا را شناسایی کند. به روز باشید و همیشه هوشیار. فقط اینطوری در دوره زمانه فعلی دوام می آورید.

 




منبع: گردآوری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.